2016. szeptember 7., szerda


Terület. Terület foglalás. Territoriális helymeghatározás. Hely. Helyem. Ez az én helyem. Helyzet. Helyezkedés. Helyben maradás. Határ. Határok.
A test, határ. A végtelen térből kimetszi a teret a testem. Lefedem a teret.
Ez egy kísérleti munka, ami a mozdulat és a képzőművészet határán táncol. A témám abból az érzésből született, hogy kijelöljem a helyemet a világban. A territoriális viselkedés eredetileg etológiai fogalom. Az egyes állatfajok különböző módon jelölik ki életterük méretét: kémiai anyagokkal, hangadással vagy vizuális jelekkel. Maga az ember is erősen territoriális lény, ennek a térhasználatban temérdek jelét láthatjuk. Mindenkinek szüksége van egy fizikai és egy virtuális személyes térre, amelyben többé-kevésbé szabadon cselekedhet. Mit és kit zárunk ki, kit-mit engedünk be, milyen rugalmasak a határaink és mennyire tud együtt rezonálni másokkal, rajtunk múlik.
Majd húsz éves táncos tevékenységem közben, képzőművészeti tanulmányokat is folytattam, így mindkét területtel közelebbi kapcsolatba kerültem és most kész vagyok elmosni közöttük a határokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése